Bölümler

ÂHİRET HAYATI (8) AKRABALIK BAĞLARI İLE İLGİLİ HADİSLER (14) ALLAH'IN VARLIĞI (1) ANNE-BABA HAKKI (7) ASR-I SAADETTEN İNCİLER (73) AYETLER (41) BATIL İNANÇLAR (6) BELİRLİ GÜNLER (18) BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? (52) BÜYÜKLERİN SÖZLERİ (86) ÇEVRE BİLİNCİ (2) ÇOCUKLAR İÇİN HADİSLER (34) ÇOCUKLAR VE EBEVEYNLER... (39) DİLLE İŞLENEN AMELLER (1) DUA AYETLERİ (27) DUA KONUSUNDA HADİSLER (59) DUALAR (138) DÜNYA-AHİRET DENGESİ-HADİSLER (15) DÜRÜSTLÜK HAKKINDA HADİSLER (17) ESMAÜ'L-HÜSNÂ (8) FIKIH (60) GIYBET KONUSUNDA HADİSLER (10) GUSÜL-BAYANLARA ÖZEL HALLER HAKKINDA HADİSLER (14) GÜZEL AHLÂK KONUSUNDA HADİSLER (49) HADİSLER (49) HAMD VE ŞÜKÜR KONUSUNDA HADİSLER (26) İLİM KONUSUNDA HADİSLER (24) KADIN (4) KARI-KOCA HAKKINDA HADİSLER (14) KISSADAN HİSSE (42) KİBİR HAKKINDA HADİSLER (8) KUL HAKKI KONUSUNDA HADİSLER (28) KULLUK BİLİNCİ (9) KUR'AN ARAPÇASI -ARAPÇA ÖĞRENELİM (6) KUR'AN-I KERÎM (28) KURAN-I KERİM'İN HER CÜZ'ÜNDEN BİR MESAJ (16) MEVLÂNÂ'DAN İNCİLER (47) NAMAZ (86) NAMAZ KONUSUNDA HADİSLER (27) NİKÂH VE EVLİLİKLE İGİLİ MERAK ETTİKLERİMİZ... (28) ORUÇ VE RAMAZAN (131) ÖZLÜ SÖZLER (40) PEYGAMBER SEVGİSİ KONUSUNDA AYETLER VE HADİSLER (9) SABIR KONUSUNDA HADİSLER (19) SADAKA KONUSUNDA HADİSLER (38) SEVGİ VE DOSTLUK HAKKINDA HADİSLER (11) SORU-CEVAP KÖŞESİ (205) SORULARLA BAYANLARA ÖZEL HALLER (88) SORUMLULUK-ÖZGÜRLÜK (3) SOSYAL MEDYADAN GÖNLE TAKILANLAR (39) ŞİİRLER (40) TEFSİR (11) TEVBE KONUSUNDA HADİSLER (25) TEVEKKÜL (9) TÜKETİM AHLÂKI VE İSRAF (14) VESVESE VE ŞEYTAN KONUSUNDA HADİSLER (10) YEME İÇME ÂDÂBI VE MİSAFİRLİK HAKKINDA HADİSLER (15) ZAMAN BİLİNCİ (7) ZİKİR KONUSUNDA AYETLER (7) ZİKİR KONUSUNDA HADİSLER (33) ZULÜM HAKKINDA HADİSLER (5)

10 Şubat 2017 Cuma

EFENDİMİZ (SAS), ADETLİ BAYANLARDAN TİKSİNME HATASINDA BULUNANLARA BU DAVRANIŞIN DOĞRU OLMADIĞINI YAŞANTISIYLA NASIL GÖSTERMİŞTİR?


SORU: EFENDİMİZ (SAS), ADETLİ BAYANLARDAN TİKSİNME HATASINDA BULUNANLARA BU DAVRANIŞIN DOĞRU OLMADIĞINI YAŞANTISIYLA NASIL GÖSTERMİŞTİR?

Hz. Âişe diyor ki: “Ben âdetli iken bir şey içer sonra onu Peygamber’e (sav) uzatırdım da ağzını tam benim ağzımın değdiği yere koyarak içerdi. Yine ben âdetli iken etten bir parça ısırıp kalanını Peygamber’e (sav) ikram ederdim de ağzını tam benim ağzımın değdiği yere koyarak ısırırdı.” ( Müslim, Hayız, 14; Ebû Dâvûd, Tahâret, 102)

Peygamberimiz âdetli eşinin dokunduğu gıdalardan tiksinmemiş ve Hz. Âişe’nin ısırdığı etin devamını yerken veya içtiği suyun kalanını içerken tam da onun ağzının değdiği yere ağzını getirerek bütün bunların anlamsızlığını göstermek istemiştir. (Ebû Dâvûd, Tahâret, 102; Nesâî, Tahâret, 56)

Kadını sadece âdet gördüğü günlerde hor ve pis görmekle yetinmeyip sonrasındaki yedi günü de sakıncalı ilan eden Yahudi geleneğinde, âdetli kadının bedeni kadar kullandığı eşyalar da kirli ve yasaklı sayılmaktadır. (Kitâb-ı Mukaddes, Levililer, 15/19-30) Aybaşı hâlinde iken eşine dokunmayan, onunla birlikte yemek yemeyen ve aynı yatakta yatmayan Yahudi erkekleri, Peygamberimizin ashâbını da şaşırtmıştır. “Biz de onlar gibi belirli günlerinde eşlerimizden tamamen uzaklaşmalı mıyız?” diye sorduklarında, Allah Resûlü, cinsel beraberlik dışında günlük yaşantılarını aksatmaya gerek olmaksızın diledikleri her şeyi yapabileceklerini söylemiştir. (Müslim, Hayız, 16; Ebû Dâvûd, Tahâret, 102) Aynı şekilde kendisine gelerek âdetli bir kadınla aynı sofrayı paylaşmanın hükmünü danışanlara, “Onunla beraber yemek yiyebilirsin.” buyurmuştur. (Tirmizî, Tahâret, 100; İ İbn Mâce, Tahâret, 130; Dârimî, Tahâret, 107)

Diğer taraftan Peygamber Efendimiz, âdetliye dokunmama gibi rencide edici bir tavrı kesinlikle reddetmiştir. Ümmü Seleme annemizle birlikte yatarlarken âdet dönemi başlayan annemiz yavaşça kalkıp uzaklaşınca durumu fark eden, onu yanına çağırıp aynı kadife örtünün altında geceyi geçiren Peygamberimizdir. ( Buhârî, Hayız, 4;  Müslim, Hayız, 5) Aynı şekilde Hz. Âişe’nin, “Resûlullah, eşlerinden biri âdetli iken de tenine dokunurdu.” diyerek özel anlarını anlatması, ( Buhârî, Hayız, 5;  Müslim, Hayız, 1) âdetli kadının pis olmadığını herkese duyurmak amacıyladır.

Aynı şekilde Resûlullah’ın kendilerine necis muamelesi yapmaksızın günlük hayatını devam ettirmesine alışık olan Meymûne validemiz, saçı başı dağınık bir vaziyette dolaşan ve eşi âdetli olduğu için kendisine dokunmadığını söyleyen Abdullah b. Abbâs’a, “Hay evladım, âdetin el ile ne ilgisi olabilir!” demiştir. (İbn Hanbel, VI, 332; Abdürrezzâk, Musannef, I, 325)

Kadının âdet günlerinde Rabbiyle buluşması yasaklı ve murdar bir bedene sahip olmadığını gösteren en güzel örneklerden birisi de Peygamberimizin âdetli eşine yaslanarak Allah kelâmı okumasıdır. Âişe annemiz, “Resûlullah ben âdetli iken başını kucağıma koyup Kur’an okurdu.” ( Buhârî, Hayız, 3; Müslim, Hayız, 15) derken, Meymûne annemiz bu durumun Resûl-i Ekrem’in diğer eşleri için de geçerli olduğunu anlatmaktadır. ( Nesâî, Hayız ve istihâze, 19) O hâlde Müslüman’ın her anını kuşatan zikir ve duadan âdetli olan bir kadının mahrum kalması yani Kur’an’dan kopması söz konusu olamaz.

KAYNAK: HADİSLERLE İSLAM- D.İ.B. YAYINLARI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder