Bölümler

ÂHİRET HAYATI (8) AKRABALIK BAĞLARI İLE İLGİLİ HADİSLER (14) ALLAH'IN VARLIĞI (1) ANNE-BABA HAKKI (7) ASR-I SAADETTEN İNCİLER (73) AYETLER (41) BATIL İNANÇLAR (6) BELİRLİ GÜNLER (18) BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? (52) BÜYÜKLERİN SÖZLERİ (86) ÇEVRE BİLİNCİ (2) ÇOCUKLAR İÇİN HADİSLER (34) ÇOCUKLAR VE EBEVEYNLER... (39) DİLLE İŞLENEN AMELLER (1) DUA AYETLERİ (27) DUA KONUSUNDA HADİSLER (59) DUALAR (138) DÜNYA-AHİRET DENGESİ-HADİSLER (15) DÜRÜSTLÜK HAKKINDA HADİSLER (17) ESMAÜ'L-HÜSNÂ (8) FIKIH (60) GIYBET KONUSUNDA HADİSLER (10) GUSÜL-BAYANLARA ÖZEL HALLER HAKKINDA HADİSLER (14) GÜZEL AHLÂK KONUSUNDA HADİSLER (49) HADİSLER (49) HAMD VE ŞÜKÜR KONUSUNDA HADİSLER (26) İLİM KONUSUNDA HADİSLER (24) KADIN (4) KARI-KOCA HAKKINDA HADİSLER (14) KISSADAN HİSSE (42) KİBİR HAKKINDA HADİSLER (8) KUL HAKKI KONUSUNDA HADİSLER (28) KULLUK BİLİNCİ (9) KUR'AN ARAPÇASI -ARAPÇA ÖĞRENELİM (6) KUR'AN-I KERÎM (28) KURAN-I KERİM'İN HER CÜZ'ÜNDEN BİR MESAJ (16) MEVLÂNÂ'DAN İNCİLER (47) NAMAZ (86) NAMAZ KONUSUNDA HADİSLER (27) NİKÂH VE EVLİLİKLE İGİLİ MERAK ETTİKLERİMİZ... (28) ORUÇ VE RAMAZAN (131) ÖZLÜ SÖZLER (40) PEYGAMBER SEVGİSİ KONUSUNDA AYETLER VE HADİSLER (9) SABIR KONUSUNDA HADİSLER (19) SADAKA KONUSUNDA HADİSLER (38) SEVGİ VE DOSTLUK HAKKINDA HADİSLER (11) SORU-CEVAP KÖŞESİ (205) SORULARLA BAYANLARA ÖZEL HALLER (88) SORUMLULUK-ÖZGÜRLÜK (3) SOSYAL MEDYADAN GÖNLE TAKILANLAR (39) ŞİİRLER (40) TEFSİR (11) TEVBE KONUSUNDA HADİSLER (25) TEVEKKÜL (9) TÜKETİM AHLÂKI VE İSRAF (14) VESVESE VE ŞEYTAN KONUSUNDA HADİSLER (10) YEME İÇME ÂDÂBI VE MİSAFİRLİK HAKKINDA HADİSLER (15) ZAMAN BİLİNCİ (7) ZİKİR KONUSUNDA AYETLER (7) ZİKİR KONUSUNDA HADİSLER (33) ZULÜM HAKKINDA HADİSLER (5)

22 Mayıs 2017 Pazartesi

BU RAMAZAN'DA YENİ BİR BAŞLANGIÇ YAPMALIYIM...


Bu Ramazan her Ramazandan farklı olmalı benim için. Nasıl ki, her namazı son namaz gibi kılmam tavsiye edilmişse,  Ramazanı da bir daha erişemeyecekmişim gibi ihya etmeye çalışmalıyım.

Ramazan eğlence ayı değil, yeme içme ayı değil, uykuya ram olma ayı değil. Bu ay adanma ayıdır. Bu ay tazelenme, bu ay yenilenme, 11 ay kirlenen, yorulan bedeni ve ruhu resetleme ayıdır.  Bu ay yeme ayı değil, yenilenme ayıdır.

O halde ben bu Ramazan yeni bir başlangıç yapmalıyım. Yeni bir “ben”e başlangıç, daha kaliteli bir insan, daha kaliteli bir Müslüman olmaya başlangıç olmalı Ramazan. Yapamadıklarımı, erteleyip durduklarımı bu Ramazan hayata geçirmeli, daha kaliteli bir kul olmalıyım.

Namaza başlayamıyorsam, tesettüre giremiyorsam, gıybeti, yalanı terk edemiyorsam, Ramazan tam bana göre biçilmiş kaftan. Bir yerden başlayacaksam şayet, bu ramazan bir başlangıç olmalı benim için. Sadece orucu değil,  kendimi de tutmalıyım…

Aç kalarak açların halini anladığım gibi, açların elinden de tutmalı, Allah için vermeyi öğrenmeliyim. Belirtilen fitre miktarının ne kadar üstüne çıkabilirim diye yarışmalıyım kendimle.

Sadece midem değil, gözlerim de oruç tutmalı. Sokağa daha az çıkmalı, alışveriş merkezlerinden mümkün olduğunca uzak durmalıyım. Diziler, klipler ahlaksız görüntüler çıkmalı hayatımdan.

11 ay küstürdüğüm Kur’anımı yeniden elime almalı, yüreğime koymalıyım. Her ayet bana iniyormuş gibi, her müjde banaymış, her ikaz bana yapılmış gibi okumalıyım. Bitirmek için değil, anlamak için okumalıyım…

Heyecanını kaybetmiş, cılızlaşmış  dualarımı güçlendirerek, yeniden kuşanmalı, dualarımla hayat bulmalıyım. Suriye’de, Mısır’da, Arakan’da, Doğu Türkistan’da  ve dünyanın her yerinde sadece Müslüman olduğu için öldürülen, zulüm gören kardeşlerimi unutmamalıyım.

Ne için yaratıldığımı, ne adına yaşamam gerektiğini, davamın, amacımın ne olduğunu daha iyi anlamalı, fark etmeliyim bu Ramazan. Bir İbrahim(a.s) edasıyla, kalbimde büyüttüğüm bütün putları yıkmalıyım.

Her zaman hoş gelmişti Ramazan. Önemli olan benim Ramazanı nasıl karşıladığımdı. Bu Ramazan yine hoş gelirken, ben de onu hoş karşılamalı, hoşnut olarak uğurlamalıyım.

Ben orucu tutarken, oruçta beni tutmalı. Nefsime,  bir savaş açmalıyım bu ramazan. Ama kazanan mutlaka ben olmalıyım…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder