Bölümler

ÂHİRET HAYATI (8) AKRABALIK BAĞLARI İLE İLGİLİ HADİSLER (14) ALLAH'IN VARLIĞI (1) ANNE-BABA HAKKI (7) ASR-I SAADETTEN İNCİLER (73) AYETLER (41) BATIL İNANÇLAR (6) BELİRLİ GÜNLER (18) BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? (52) BÜYÜKLERİN SÖZLERİ (86) ÇEVRE BİLİNCİ (2) ÇOCUKLAR İÇİN HADİSLER (34) ÇOCUKLAR VE EBEVEYNLER... (39) DİLLE İŞLENEN AMELLER (1) DUA AYETLERİ (27) DUA KONUSUNDA HADİSLER (59) DUALAR (138) DÜNYA-AHİRET DENGESİ-HADİSLER (15) DÜRÜSTLÜK HAKKINDA HADİSLER (17) ESMAÜ'L-HÜSNÂ (8) FIKIH (60) GIYBET KONUSUNDA HADİSLER (10) GUSÜL-BAYANLARA ÖZEL HALLER HAKKINDA HADİSLER (14) GÜZEL AHLÂK KONUSUNDA HADİSLER (49) HADİSLER (49) HAMD VE ŞÜKÜR KONUSUNDA HADİSLER (26) İLİM KONUSUNDA HADİSLER (24) KADIN (4) KARI-KOCA HAKKINDA HADİSLER (14) KISSADAN HİSSE (42) KİBİR HAKKINDA HADİSLER (8) KUL HAKKI KONUSUNDA HADİSLER (28) KULLUK BİLİNCİ (9) KUR'AN ARAPÇASI -ARAPÇA ÖĞRENELİM (6) KUR'AN-I KERÎM (28) KURAN-I KERİM'İN HER CÜZ'ÜNDEN BİR MESAJ (16) MEVLÂNÂ'DAN İNCİLER (47) NAMAZ (86) NAMAZ KONUSUNDA HADİSLER (27) NİKÂH VE EVLİLİKLE İGİLİ MERAK ETTİKLERİMİZ... (28) ORUÇ VE RAMAZAN (131) ÖZLÜ SÖZLER (40) PEYGAMBER SEVGİSİ KONUSUNDA AYETLER VE HADİSLER (9) SABIR KONUSUNDA HADİSLER (19) SADAKA KONUSUNDA HADİSLER (38) SEVGİ VE DOSTLUK HAKKINDA HADİSLER (11) SORU-CEVAP KÖŞESİ (205) SORULARLA BAYANLARA ÖZEL HALLER (88) SORUMLULUK-ÖZGÜRLÜK (3) SOSYAL MEDYADAN GÖNLE TAKILANLAR (39) ŞİİRLER (40) TEFSİR (11) TEVBE KONUSUNDA HADİSLER (25) TEVEKKÜL (9) TÜKETİM AHLÂKI VE İSRAF (14) VESVESE VE ŞEYTAN KONUSUNDA HADİSLER (10) YEME İÇME ÂDÂBI VE MİSAFİRLİK HAKKINDA HADİSLER (15) ZAMAN BİLİNCİ (7) ZİKİR KONUSUNDA AYETLER (7) ZİKİR KONUSUNDA HADİSLER (33) ZULÜM HAKKINDA HADİSLER (5)

12 Mayıs 2017 Cuma

BEN, CENNETE GİRMESİ GARANTİ OLAN BİR ÇOCUĞUN ANNESİYİM...

Yıllar önce bir ebeyle görüşürken benimle şu anısını paylamıştı:
 İnsanın hayatında önemli kişiler olur ya, benim hayatımda da A.A. ve ailesi bunlardan biriydi.
Bu aileyi çok kısa sürede tanıdım; ama  üzerimde inanılmaz bir tesir bıraktılar. Doğumunda bizzat bulunduğum anne engelli bir çocuk dünyaya getirmişti. Ben çok üzüldüm. Ama anneye baktım; kucağına aldığı engelli kızına tebessüm ediyordu. Şefkat doluydu bakışları. Şaşırdım.
Dışarı çıktığımda, babaya, dünyaya engelli bir çocuk geldiğinin haberini üzülerek verdiğimde, hiç tereddüt etmeden tebessümle karşıladı.
İçeriye, annenin yanına girdiğinde, anneye ve çocuğa öylesine sevecen bir şekilde sahip çıktı ki hayretler içinde kaldım. Anne ve baba, çocuklarına öyle sahip çıkmışlardı ki, 'iyi ki bu çocuk, bu haliyle, bu aileye geldi' diye mutlu oldum.
Birçok doğumda  bulundum. Böylesi engelli doğumlarda, annelerde ilk duyduğum feryat ve ilk gördüğüm ise çaresizlik gözyaşları olurdu.
Örnekteki bu aile, yaşama sevincini kaybetmemiş, aksine daha da heyecan duymuştu. Peki, bu aileye engelli çocuk sahibi olmasına rağmen  yaşama sevincini kaybettirmeyen şey neydi?
 Yıllar sonra bebekleri büyüyüp sekiz dokuz yaşına geldiğinde, o aileyle engelli çocukları hakkında birkaç defa konuşma fırsatım oldu. Anne çocuğundan aldığı yaşama sevincini özetliyordu:
Ben öyle şanslı bir anneyim ki böylesi bir çocuğum oldu. Ben, cennete gitmesi garanti olan bir çocuğun annesiyim. O, bir ömür boyu günahlardan uzak yaşayacak. Allah, onun ellerini, gözlerini; hatta beynini öyle bir bağlamış ki o asla günahın zerresine bulaşamayacak. Ve günahsız bir halde cennete gidecek.
Ama etrafımda bulunan hiç kimseye cennete gitme konusunda garanti veremem. Kendime, eşime bile. O yüzden ona özenerek bakıyorum. Bir dediğini iki etmemeye çalışıyorum.
 Kendimi, bu dünyada geçici olarak bulunan, cennetlik bir misafire hizmet ediyor gibi mutlu hissediyorum.

            (Annelik Sanatı, s.25)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder